Kultur aniztasunaz esperientzia pertsonala

  • Fariba 2 Arroza eta dilistak yogurtarekin

    Fariba Sheikhan Uriarte (1988) Gernika, Euskal Herria

    Irango ohituretatik soilik gastronomikoa gorde dute. Hango bizitza lasaiagoa dela dio, egunerokotasunean familia gehiago elkartzen dela.

  • Zishan Tariq Ehun urte aurrera egitea bezala

    Zishan Tariq (1993) Pakistan, Pakistan

    Bizimodu aldaketa handia izan zen Pakistandik hona. Ehun urteren parekoa. Argirik ez zuten bera jaio zenean. Bere herrian telebista zuten bakarrak ziren, eta herri guztia biltzen zen. Emakumeak txofertzan ikustea arraroa egiten zitzaion.

  • Zishan Tariq Pakistandik erlijioa eta hizkuntza gorde ditu

    Zishan Tariq (1993) Pakistan, Pakistan

    Pakistandik mantendu duena erlijioa da. Musulmana da. Bere hizkuntza ere galdu egin zuen, baina gero berreskuratu egin du. Pakistandik zetozenei euskara irakasten zien, eta haiek berari jatorrizko hizkuntza. Ez daki urdueraz eta punjabieraz idazten.

  • Zishan Tariq Urduera eta punjabiera berreskuratzeko prozesua

    Zishan Tariq (1993) Pakistan, Pakistan

    Urduera eta punjabiera berreskuratzeko prozesua nolakoa izan zen. Erlijioaren bitartez ikasi zuen, lagunekin hitz egiten, ordenagailuan irakurtzen... Pakistango lagun asko ditu eta haiekin egoten da.

  • Zishan Tariq Musulman praktikantea da

    Zishan Tariq (1993) Pakistan, Pakistan

    Musulmana da, eta orain erlijioak agindutakoa betetzen hasi da.

  • Elisabeth Wassa Jan batzuk jatea kosta

    Elisabeth Wassa Isimba (1978) Kinshasa, Kongo

    Hasieran kosta egiten zitzaion Euskal Herriko janari batzuk jatea: entsaladako letxuga, txipiroiak, mariskoa...

  • Etsuko Oku Abenduaren 31tik urtarrilaren 3ra, Japoniako ospakizuna

    Etsuko Oku (1956) Chiba, Japonia

    Japoniak mantendu dituen ohiturak: abenduaren 31tik urtarrilaren 3ra dira bertako jai garrantzitsuenak, eta pasta japoniar batzuekin ospatzen dute.

  • Janusz Borko Bizitza sozial aktiboa Euskal Herrian II (polonieraz)

    Janusz Borkowski (1984) Suwaki, Polonia

    Euskal Herrian bizitza sozial aktiboagoa, Polonian baino. Polonieraz hitz egiten du.

  • Sara Egipto Otoitz egiteko mezkitak

    Sara El Houssiny (1986) El Cairo, Egipto

    Musulmana da, eta Donostiako erdigunean mezkitarik ez dagoela dio. Gainera, marokoarrak izaten dira gehienak, eta ez du haiek otoitzerako darabilten arabiera oso ondo ulertzen.

  • Sara Egipto Tortilla patata, asteazkenero

    Sara El Houssiny (1986) El Cairo, Egipto

    Egipton familiak gehiago elkartzen dira hemen baino, baina beraiek hemen ere familia euskaldun batekin asteazkenero elkartzen dira, patata tortilla jateko.

  • Radi Bulgaria Antzeko ohiturak Bulgarian eta Euskal Herrian

    Radi Stoyanova (1999) Bulgaria, Bulgaria

    Bulgaria eta Euskal Herria alderatzen ditu, bulgarieraz hitz egiten. Bere esanetan, ohitura oso antzekoak daude bietan.

  • Radi Bulgaria Antzeko bizimodua gazteek Bulgarian eta Euskal Herrian

    Radi Stoyanova (1999) Bulgaria, Bulgaria

    Bulgariako gazteen bizimoduaren eta Euskal Herrikoaren arteko alde bakarra "lokal" edo "gazteleku"-ak egotea da. Bulgarian ez dago horrelakorik.

  • Radi Bulgaria Euskara ulertu bai, baina erabili gutxi

    Radi Stoyanova (1999) Bulgaria, Bulgaria

    Euskara ikasten saiatu den arren, ez du erabiltzeko erraztasunik. Elkarrizketa batean euskara ulertzen du, baina erantzuna gaztelaniaz ematen du. Buruz dakizki esaldi batzuk, adibidez: "komunera joan naiteke?", "ez dut ulertzen", "kaixo", "zer moduz?"...

  • Eunhye Korea Inguruan bizi diren korearrak

    Eunhye Kim (1973) Seul, Hego Korea

    Duela bost urte korear bakarar zela uste zuen, baina gero emakume korear bat ezagutu zuen, eta hark zazpi korear aurkeztu zizkion. Horietako hiru Donostian bizi dira. Urte berri korearra ospatzen dute elkarrekin.

  • Eunhye Korea Urte berri korearra

    Eunhye Kim (1973) Seul, Hego Korea

    Urte berria otsailean ospatzen dute normalean, egutegi txinatarrean bezala. Ospakizuna azaltzen du. Umeek ere jolas tradizionalak ikasten dituzte.

  • Eunhye Korea Fermentazioaren erabilera Koreako gastronomian

    Eunhye Kim (1973) Seul, Hego Korea

    Koreako gastronomiaz hitz egiten du: fermentazioa asko erabiltzen dute. Txinan bezala, arroza asko darabilte, baina haiek baino olio gutxiago.

  • Edina Hungaria Kaldereroak Errumaniakoak, ez Hungariakoak

    Edina Eszter (1977) Hungaria, Hungaria

    Kaldereroen kantua Hungarian ez da ezagutzen: lehen aldiz hemen entzun zuen. Hungariatik datozen kaldereroak, hartzarekin... hura ez dela horrela. Pentsatzen du, Transilbaniako (Errumania) jendea izango zela, lehen Hungaria baitzen.

  • Marlijn Herbehereak Herbeheretan eta Donostian desberdinak

    Marlijn Van Ijzeren (1978) Amersfoort, Herbehereak

    Herbeheretan jendea Euskal Herrian baino direktoagoa dela dio. Atzerritar izateagatik Donostian zailagoa da adiskideak egitea, Marlijnen ustez.

  • Marlijn Herbehereak Hizkuntza eta ordutegia desberdinak Herbeheretan eta Euskal Herrian

    Marlijn Van Ijzeren (1978) Amersfoort, Herbehereak

    Nederlanderaz hitz egitearen falta igartzen du. Herbeheretako ordutegia eta Euskal Herrikoa ez dira berdinak, ohiturak aldatzen dira. Jatorrizko lurraldean, jendearekin kontaktu gehiago duela nabaritzen du.

  • Ruta Lituania Skypetik lituanieraz

    Ruta Grinyte (1986) Lituania, Lituania

    Hemen, lituaniera soilik bere familiarekin skypez eta bisitan etorri den lagunen batekin hitz egiten du.

  • Lama Donostian bigarren aldia du, tailer batzuk ematen

    Acharya Lama Sönam Rabgye (1973) Nepal, Nepal

    Bigarren aldia Donostian. Aurretik ere meditazioaren inguruko jardunaldi batzuk ematera etorri zen. Meditazio mota honek asko laguntzen die bertakoei; izan ere, garai latzak bizitzen ari gara, estresa, presioak, lana... bere teknikekin emozio txar horiek murriztea lortzen da. Gero eta jende gehiago dago hemen, mendebaldean, budismoan interesa dutenak.

  • Lama Budismoa: hizkuntza unibertsala

    Acharya Lama Sönam Rabgye (1973) Nepal, Nepal

    Budak dio pertsona guztiak berdinak garela, bere filosofiak munduko bakea du ardatz, eta hori lengoaia bat bezala izan daiteke, denok bata besteon beharra baitugu. Gaur egun, puntu horiek, ordea, ez dira jarraitzen edo ulertzen, horregatik dago gizartea dagoen egoeran.

  • arnulf samiera Jojk, samien kanta tradizionalak

    Arnulf Soleng (1955) Norvegia, Norvegia

    Jojk kanten berezitasunei buruz hitz egiten du (samieraz eta ingelesez); zer desberdintasun duten ohiko abestiekin alderatuta. Jojk samien kanta tradizionalak dira.

  • arnulf samiera Belaunaldiz belaunaldi eta ahoz aho

    Arnulf Soleng (1955) Norvegia, Norvegia

    Jojk kantak ahoz aho transmititzen dira, belaunaldiz belaunaldi. Ez du idatzizko tradiziorik.

  • Lizuma letoiera Kanpora joateko beharrik ez euskaldunek

    Laura Lizuma (1988) Mazsalaca, Letonia

    Orokorrean Euskal Herriko jendea oso gutxi arrieskatzen dela dio. Ez dutela kanpora joateko beharrik sentitzen, Euskal Herrian errotuta daudelako. Hori da gutxien gustatzen zaiona Laurari Euskal Herritik.

  • Ashish Dsouza1 Kultur aniztasuna gustuko

    Ashish Dsouza (1982) Munbai, India

    Kultura ezberdinak ezagutzea gustatzen zaio. Sei urte daramatza Danimarkan bizitzen, eta Europako hainbat herrialdetan egon da, eta ez da sekula etorkin sentitu.

  • Chuserra Nolakoak dira euskaldunak?

    Chuserra Barrios Irache (1980) Zaragoza, Espainia

    Euskaldunak itxiak diren ala ez pertsonen arabera dela dio Chuserrak. Hala ere, igartzen du aldea Zaragoza eta Euskal Herriko jendearen artean. Euskarak intregatzen lagundu izan dio.

  • Chuserra Jendea, ohiturak eta kultura faltan ematen ditu

    Chuserra Barrios Irache (1980) Zaragoza, Espainia

    Bere herrialdetik jendea faltan ematen du. Zaragozako ohiturak eta kultura ere faltan ematen ditu.

  • Chuserra Nafar aragoierari aitortza

    Chuserra Barrios Irache (1980) Zaragoza, Espainia

    Faltan ematendu Nafarroan nafar aragoierari bere tokia eskaintzea. Erromantzea baino ez dute aipatzen.

  • Aleks serbiera "Nire bizitzako aldaketarik onena izan da hona etortzea"

    Aleks Milovanovic (1972) Novi Sad, Serbia

    Lehen hilabeteetan hoberako aldaketa bizi izan zuen. Oso lasaia da, polita, txikia, zerbitzu asko ditu...

  • Aleks serbiera "Nire bizitzako aldaketarik onena izan da hona etortzea" (serbieraz)

    Aleks Milovanovic (1972) Novi Sad, Serbia

    Lehen hilabeteetan hoberako aldaketa bizi izan zuen. Oso lasaia da, polita, txikia, zerbitzu asko ditu... (serbieraz)

  • Sebastien Desberdintasun kulturalak

    Sebastien Cartier (1970) Lyon, Frantzia

    Zumaian jendea kalean bizi da. Frantzian, berriz, ez. Jateko ohiturak, elikagaiak etab. ere ezberdinak dira.

  • Adina Errumania "Txikiteoak asko harritu ninduen"

    Adina Olaru (1982) Sibiu, Errumania

    Zumaian kalean Errumanian baino ume gehiago daudela dio. Kaleko bizitzak eta txikiteoak harritu zuen gehienbat.

  • Monserrat Fangera "Hemen dena kontrolaturik dago"

    Monserrat Mbasogo (1984) Niefang, Ekuatore Ginea

    Bertako ordenak, antolaketak, harritu zuen bereziki.

  • Monserrat Fangera "Integratzea ez zen erraza izan"

    Monserrat Mbasogo (1984) Niefang, Ekuatore Ginea

    Zumaiara egokitzea oso zaila izan zen beretzat, bertako bizitza oso ezberdina delako.

  • Lucy Brasil "Elkartasuna falta da"

    Lucy Ferreira (1979) Salvador de Bahia, Brasil

    Brasileko bizimodua oso ezberdina da. Han izugarrizko elkartasuna dagoela dio, hemen ez hainbeste. Han dena elkarbanatzen da.

  • Lucy Brasil "Elkartasuna falta da" (portugesez)

    Lucy Ferreira (1979) Salvador de Bahia, Brasil

    Brasileko bizimodua oso ezberdina da. Han izugarrizko elkartasuna dagoela dio, hemen ez hainbeste. Han dena elkarbanatzen da (portugesez).

  • Lucy Brasil Elkartasunaz hitz batzuk (portugesez)

    Lucy Ferreira (1979) Salvador de Bahia, Brasil

    Elkartasuna Brasilen (portugesez).

  • Maimouma Senegal Gauza asko ikasi ditu Zumaian

    Maimouma Bassoum (1986) Podor, Senegal

    Gauza asko ikasi ditu hemen: irakurtzen, idazten...

  • Irina Errusia "Euskaldunak oso tradizionalak dira"

    Irina Tichtchenko (1971) Krasnodar, Errusia

    Euskaldunak oso tradizionalak direla dio, tradizioa haien identitatearen parte dela. Zirkuluak nahiko itxiak dira.

  • Irina Errusia "Euskaldunak oso tradizionalak dira" (errusieraz)

    Irina Tichtchenko (1971) Krasnodar, Errusia

    Euskaldunak oso tradizionalak direla dio, tradizioa haien identitatearen parte dela. Zirkuluak nahiko itxiak dira (errusieraz).

  • Irina Errusia Errusiar ohiturak gordez

    Irina Tichtchenko (1971) Krasnodar, Errusia

    Errusiar ohitura batzuk gordetzen dituela uste du: ordutegia, janaria...

  • Irina Errusia "Errusian asteburutan ere lan egiten da"

    Irina Tichtchenko (1971) Krasnodar, Errusia

    Ordutegira ohitzea asko kostatu zitzaion, batez ere dendetakora.

  • Giovanni Zerk harritu zintuen gehien?

    Giovanni Zanon (1967) Male, Trento, Italia

    Izateko eran nahiko antzekoak garela sentitu du, baina kalean egiten den bizitzak harritu zuen batez ere.

  • Giovanni Zerk harritu zintuen gehien?(italieraz)

    Giovanni Zanon (1967) Male, Trento, Italia

    Izateko eran nahiko antzekoak garela sentitu du, baina kalean egiten den bizitzak harritu zuen batez ere (italieraz).

  • Willem "Euskal Herriko sozializazoa desberdina da"

    Willem Prinse (1962) Heerle, Herbehereak

    Euskaldunak jatorrak direla dio, gustura dago haien artean. Kulturalki holandarrekin konparatuz, sozializazioa ezberdina da, Holandan ez baita koadrilan ibiltzen.

  • Ridial Senegaldik Zumaiarako aldaketa handia izan al da?

    Ridial Diame (1986) Fimela, Senegal

    Kultura batetik besterako saltoa handia da edonorentzat. Desberdintasun kulturalak ulertu ere errespetatu behar direla dio.

  • Ridial Senegaldik Zumaiarako aldaketa handia izan al da? (serereraz)

    Ridial Diame (1986) Fimela, Senegal

    Kultura batetik besterako saltoa handia da edonorentzat. Desberdintasun kulturalak ulertu ere errespetatu behar direla dio.

  • Mohamed tamazigth Beloarekin gatazkarik Zumaian?

    Mohamed El Idrissi () Alhucemas, Maroko

    Beloarekin gatazkarik ez da izan Zumaian; bakoitzaren kultura errespetatu behar dela dio.

  • Attila Zerk harritu zintuen gehien?

    Attila Csaki (1980) Nyiregyhaza, Hungaria

    Janaria oso ezberdina da, baita jendearen izaera ere. Euskara eta gaztelania (biak) hitz egiteak harritu zuen, Hungarian bakarra hitz egiten baita.

  • Attila Nolakoak dira euskaldunak?

    Attila Csaki (1980) Nyiregyhaza, Hungaria

    Hasiera batean hotzak dirudite, baina behin ezagututa oso jende ona dela dio, asko laguntzen duen jendea dela.

  • Jamel Ramadana Zumaian

    Jamel Djellaoui (1967) Cherchell, Aljeria

    Batzuk jatorrira itzultzen dira.

  • Jamel Zumaiako zerk harritu zintuen gehien?

    Jamel Djellaoui (1967) Cherchell, Aljeria

    Ezberdintasun kulturala handia da, baina komunean duguna begiratu behar duela dio.

  • Sire mandinkera Musulmanen otoitzak

    Sire Damba (1979) Kedougou, Senegal

    Gizonezkoak mezkitara joaten dira ostiralero. Emakumeak ez. Berak etxean egiten du otoitz. Lanean ibilita ez da erraza otoitz orduak betetzea.

  • Zishan Tariq Ehun urte aurrera egitea bezala

    Zishan Tariq (1993) ,

    Bizimodu aldaketa handia izan zen Pakistandik hona. Ehun urteren parekoa. Argirik ez zuten bera jaio zenean. Bere herrian telebista zuten bakarrak ziren, eta herri guztia biltzen zen. Emakumeak txofertzan ikustea arraroa egiten zitzaion.

  • Zishan Tariq Pakistandik erlijioa eta hizkuntza gorde ditu

    Zishan Tariq (1993) ,

    Pakistandik mantendu duena erlijioa da. Musulmana da. Bere hizkuntza ere galdu egin zuen, baina gero berreskuratu egin du. Pakistandik zetozenei euskara irakasten zien, eta haiek berari jatorrizko hizkuntza. Ez daki urdueraz eta punjabieraz idazten.

  • Zishan Tariq Urduera eta punjabiera berreskuratzeko prozesua

    Zishan Tariq (1993) ,

    Urduera eta punjabiera berreskuratzeko prozesua nolakoa izan zen. Erlijioaren bitartez ikasi zuen, lagunekin hitz egiten, ordenagailuan irakurtzen... Pakistango lagun asko ditu eta haiekin egoten da.

  • Zishan Tariq Musulman praktikantea da

    Zishan Tariq (1993) ,

    Musulmana da, eta orain erlijioak agindutakoa betetzen hasi da.