- Eleaniztasuna
- Ama hizkuntza
- Hizkuntza ikasketa
- Eleaniztasunaren esperientzia pertsonala
- Euskarari buruzko iritziak
- Hiztegia 101L
- Abestiak
- Hitz batzuk euskaraz
- Kultur aniztasuna
- Aurkezpen pertsonalak
- Kultur aniztasunaz esperientzia pertsonala
- Jatorrizko herrialdea
- Bizikidetza proiektuak
- Turismoa (101L)
- Migrazioak
- Zergatik aldatu bizitokiz
- Lehenengo hilabeteetako esperientzia
- Zer falta jatorriko bizitokitik?
- Zer gustatu Euskal Herritik?
- Integrazioa
- Etorkinen bizitza baldintzak
- Integraziorako bideak eta arazoak
- Euskara, integrazio hizkuntza
- Arrazakeria
- Bizitzako ametsak eta erronkak
Integrazioa
-
Ez da arrotza sentitzen, soilik gaztelaniarekin
Thomas Pierre (1977) Paris, Frantzia
Ez da arrotza sentitzen, antzeko ohiturak ditugulako eta euskara dakielako; agian gaztelaniaz egiten diotenean bai sentitzen da arrotza puntualki.
-
Australiako aniztasuna
Syyada Faheem () India, India
Syyada Australian bizi da. Bertan munduko leku askotako jendearekin erlazioa dauka; izan ere, Australiara jende asko joaten da, leku desberdin askotatik.
-
Euskarak lagundu dio integratzen
Janusz Borkowski (1984) Suwaki, Polonia
Bikoteari esker ez zuen integratzeko arazorik izan. Euskarak ere lagundu dio integratzen, bereziki euskaldunekin.
-
Ez da gutxietsia sentitu
Eugene Zheleznyi (1991) Talne, Ukraina
Etorkin bezala, ez da inoiz arrotza edo gutxietsia sentitu.
-
Familiaren laguntzarekin errazagoa da integrazioa
Edina Eszter (1977) Hungaria, Hungaria
Integrazio arazorik ez du izan, bikotekidearen familia oso jatorra delako.
-
Ez du uste euskaldunok hotzak garenik
Edina Eszter (1977) Hungaria, Hungaria
Ez du uste euskaldunok hotzak garenik, hungariarrekin alderatuta adibidez; han ez da kaleko bizitza egiten.
-
Jatorrak dira Donostian
Alia Adhia (1982) Yakarta, Indonesia
Donostiako jendea jatorra da, eta ez du integrazio edo arrazakeria kasurik pairatu. Bertakoa balitz bezala tratatu dute.
-
Ilehoria izateak arreta deitzen du neguan
Ruta Grinyte (1986) Lituania, Lituania
Hasieran bai nabaritu zuen jendeak ezberdin begiratzen ziola kanpotarra izateagatik: neguan, adibidez, ez daude hainbeste ilehori; udan, ordea, ez da inor fijatzen. Hala ere, ez du inoiz sentitu gaizki tratatu dutenik.
-
Sudur eta belarri euskaldunak
Salman Garip (1980) Kahraman Maraç, Turkia
Kanpotarra izateagatik ez da baztertua sentitu; gainera, dituen sudur eta belarriekin pixka bat euskalduna ematen duela dio. Askotan jendeak euskaraz egiten zion, nahastuta.
-
Euskarak integratzen lagundu dio
Bake Diatta (1972) Senegal, Senegal
Hasieran zaila egin zitzaion bertakoekin harremana izatea; hasteko hizkuntzagatik. Horri aurre egiteko euskara ikasten hasi zen, horrela jendearekin hitz egin zezakeen. Asko hobetzen ari da. Euskara ikasteak lagundu dio jendearekin erlazionatu ahal izateko. Eskolan baino gehiago ikasten ei da kalean.
-
Integrazio arazoak izatea ohikoa da
Bake Diatta (1972) Senegal, Senegal
Integrazio arazoak izateari normala deritzo: batzuk gaizki begiratuko zaituzte, beste batzuk jatorrak dira; halakoa da bizitza!
-
Senegalen, denak senegaldar
Bake Diatta (1972) Senegal, Senegal
Etorkin maila ezberdinak daude: balantza batzuen alde eta besteen kontra dago (afrikarrak); ohituta dago. Senegalen ez da hori gertatzen kanpotarrekin.
-
Euskal Herriko jendearekin harramentzen da
Laura Lizuma (1988) Mazsalaca, Letonia
Euskaldun batekin bizi da eta harreman gehiena bertako jendearekin dauka.
-
Udaran atzerritar, neguan bertako
Laura Lizuma (1988) Mazsalaca, Letonia
Udaran atzerritar sentitu izan dela dio Laurak, ile horia denez jendeak ingelesz hitz egiten diolako. Baina, gainontzean integratzeko ez du arazorik izan.
-
Arazoak eta aukerak izan ditu Euskal Herrian
Fadilu Salifu (1997) Ghana, Ghana
Arazo asko izan zituen Euskal Herrira etortzean: oso pozik zegoen baina gauzak ez ziren berak uste bezala atera. Euskal Herrian dena eman diotela aipatzen du: ikasteko aukera, lanerako aukera...
-
Ostalaritzan lanean
Marta Abiy (1986) Etiopia, Etiopia
Integrazioa erraza izan da Martarentzat. Ostalaritzan lan egiten du; lan gehiena udaran izaten dute.
-
Integraturik sentitzen al zara?
Davide Filgueiras Cabaleiro (1982) Coruña, Galizia
Hizkuntzari esker oso integraturik dagoela sentitzen du, edonora joan daitekeela.
-
Integrazioa eta arrazakeria
Aritz Branton (1964) Malmesbury, Ingalaterra
Nahiz eta berak integratzeko arazorik ez izan, arrazakeria dagoela uste du, ez bakarrik hemen, baizik eta mundu osoan. Gainera, desberdintasunak egiten direla dio etorkinen jatorriaren arabera.
-
Aizpurutxotik Zumarragara
Leonor Nogales García (1953) Valle de la Serena, Badajoz, Espainia
Valle de la Serenan jaio zen Leo, baina hango oroitzapen gutxi dauka. Gurasoak etorri ziren lehenengo eta 3 seme-alabak urtebetez aiton-amonekin egon ziren bizitzen. Azkoitiko Aizpurutxo auzora etorri ziren, bertan eskolara joan eta jaunartzea egin zuten. Ondoren Zumarragara aldatu zuten bizilekua. Lehenengo errentan egon ziren, lehengusu batzuekin etxea elkarbanatzen, eta geroago gurasoek etxe bat erosi zuten. Oso oroitzapen onak ditu.
-
Bi munduren artean
Leonor Nogales García (1953) Valle de la Serena, Badajoz, Espainia
Gurasoek etxe egin berria utzi behar izan zuten Euskal Herrira etortzeko. Bueltatu zirenean gauzak falta ziren eta ez zegoen beraiek oroitzen zuten moduan. Ilusioa zapuztu zitzaiela dio Leok. Han zeudenean hona bueltatzeko gogoa sentitzen zuten.
-
"Kanpotarrak"
Jokin Rodriguez Nogales (1982) Zumarraga, Euskal Herria
Amak ez zuen euskalduna ez izateagatik bazterketarik bizi izan, baina Jokinek eta anaiek, eremu erabat euskaldunean bizi zirenez, nabaritu zuten. "Kanpotarrak" esaten zieten eta horrek min ematen zien. Gertatu izan zaio euskaraz ondo egiten duelako jendea harritzea.
-
Euskara, babestu beharreko ondarea
Jokin Rodriguez Nogales (1982) Zumarraga, Euskal Herria
Garai batean, kanpotik zetorrena euskara eta Euskal Herriarentzat mehatxu moduan ikusten zen. Euskara ezker abertzalearekin lotzen zen. Gaur egun hori aldatu dela eta ikuspegi irekiagoa dagoela uste du. Amaren garaian gaztelera inposatua zegoen eta orduko euskaldunen mina ere hor zegoen. Jokinen ustez, euskara bertakook babestu beharreko ondarea da.
-
Zumarragan guztiz bertakotua
Celia Rubio Antolín (1940) Cobos de Cerrato, Palentzia, Espainia
70 urte doa hemen bizitzen eta hemengoa sentitzen da. Bere herrian etxea dauka eta udan joaten da.
-
Etorkinen "guettoak"
Jon Maia Soria (1972) Urretxu, Euskal Herria
Etxeberri auzoan gehienbat etorkinak bizi ziren. Ghetto modukoa zen, Francoren garaian eginiko etxeekin. Nola izendatzen zituzten: "Casa baratas", "Mundo mejor", "Manchurria", "Poblado", "Catanga"... Herrien kanpoaldean egoten ziren langile auzoak ziren. Integrazioa asko zailtzen zuen. Gainera diktadura garaia zen, euskal hizkuntza eta kultura zapalduak zeuden. Klasismo askoko garaia ere bazen. Asko txaboletan ere bizi ziren, bere aitona adibidez. Lurrari oso lotuta jendea zen. Askok ez zuten jasaten lantegietako esplotazio bortitza eta jatorrizko herrira bueltatzen ziren.
-
Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean
Jon Maia Soria (1972) Urretxu, Euskal Herria
1997ko Euskal Herriko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean sartzea oso garrantzitsua izan zen Jonentzat. Bertan botatako azken agurrak, bere familiari izandako integrazioa eskertuz, oihartzuna izan zuen. Bertsoa kantatzen du. Momentu hori inflexio puntu bat izan zen. Etorkinen gaiarekin lotutako lanak, hitzaldiak... etorri ziren gero. "Riomundo" nobelan bere familiaren historia kontatzen du.
-
Euskara, integraziorako bidea
Jon Maia Soria (1972) Urretxu, Euskal Herria
Euskal Filologia ikasi zuen Gasteizen. Bere ibilbide guztia dago euskarari lotua. Euskarari dena zor diola sentitzen du. Integraziorako bidea dela pentsatzen du. Euskaldunok etorkinen harreran lehen lerroan egon beharko ginatekeela uste du. Integrazio politiketan euskara ez da oso kontutan hartzen.
-
Jonen hitzaldien harrena ona
Jon Maia Soria (1972) Urretxu, Euskal Herria
Ikastetxe edo elkarteetan hitzaldiak eman izan dituenean harrera beti oso hunkigarria eta esker onekoa izan da. Nahiz eta gehienek ez duten euskara ikasi, oso harro daude beraien bilobek ikasi dutelako.
-
Etorkinen "guettoak"
Jon Maia Soria (1972) ,
Etxeberri auzoan gehienbat etorkinak bizi ziren. Ghetto modukoa zen, Francoren garaian eginiko etxeekin. Nola izendatzen zituzten: "Casa baratas", "Mundo mejor", "Manchurria", "Poblado", "Catanga"... Herrien kanpoaldean egoten ziren langile auzoak ziren. Integrazioa asko zailtzen zuen. Gainera diktadura garaia zen, euskal hizkuntza eta kultura zapalduak zeuden. Klasismo askoko garaia ere bazen. Asko txaboletan ere bizi ziren, bere aitona adibidez. Lurrari oso lotuta jendea zen. Askok ez zuten jasaten lantegietako esplotazio bortitza eta jatorrizko herrira bueltatzen ziren.
-
Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean
Jon Maia Soria (1972) ,
1997ko Euskal Herriko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean sartzea oso garrantzitsua izan zen Jonentzat. Bertan botatako azken agurrak, bere familiari izandako integrazioa eskertuz, oihartzuna izan zuen. Bertsoa kantatzen du. Momentu hori inflexio puntu bat izan zen. Etorkinen gaiarekin lotutako lanak, hitzaldiak... etorri ziren gero. "Riomundo" nobelan bere familiaren historia kontatzen du.
-
Euskara, integraziorako bidea
Jon Maia Soria (1972) ,
Euskal Filologia ikasi zuen Gasteizen. Bere ibilbide guztia dago euskarari lotua. Euskarari dena zor diola sentitzen du. Integraziorako bidea dela pentsatzen du. Euskaldunok etorkinen harreran lehen lerroan egon beharko ginatekeela uste du. Integrazio politiketan euskara ez da oso kontutan hartzen.
-
Jonen hitzaldien harrera ona
Jon Maia Soria (1972) ,
Ikastetxe edo elkarteetan hitzaldiak eman izan dituenean harrera beti oso hunkigarria eta esker onekoa izan da. Nahiz eta gehienek ez duten euskara ikasi, oso harro daude beraien bilobek ikasi dutelako.